Program Transfagărășan

Pentru cei dornici de o escapadă, departe de stresul orașului, le propunem circuitul de 1 zi pe Transfăgărășan, una dintre cele mai frumoase șosele din România.

Circuit de 1 zi pe Transfăgărășan

Ziua 1: Bucuresti – Ramnicu Valcea – Transfagarasan (620 Km)

Ora 05:30 – Imbarcare din Bucuresti, Calea Grivitei nr. 158 (Gara de Nord – Podul Basarab).
Ora 06:00 – Plecare pe ruta Pitesti – Curtea de Arges – Bascov. Pe traseu vom face o scurta oprire pentru a vizita Manastirea Argesului, complex monastic orthodox, ctitorita in vremea domnitorului Neagoe Basarab, manastirea este parte a celei mai celebre legende romanesti: “Legenda Mesterului Manole’’.

Vom intra pe Transfagarasan din comuna Bascov – cel mai spectaculos drum din Romania, care leaga regiunea istorica Munteniei cu Transilvania strabatand Munții Fagaraș. Pornind dinspre sud, primul popas il vom face la Cetatea Poenari. Drumul urca pe serpentine si viaducte, trecand prin trei tunele mai scurte si ajunge pe Barajul Vidraru, care, cu ai lui 307 m, leaga Munții Pleasa si Vidraru. In continuare, drumul incepe sa urce urmand cursul vaii raului Capra pana la ajungerea in Golul Alpin, langa Cabana Capra.

Vom strabate cel mai lung tunel rutier din Romania, avand o lungime de 887m, cu o inaltime de 4,4m, o latime de 6m. Dupa o coborare abrupta in serpentine, strabatand caldarea glaciară, pe o lungime de 13 km, drumul trece prin apropierea cascadei Balea, o cascada in trepte de aproximativ 68m, cea mai mare de acest fel in Romania, aflata la altitudinea de aproximativ 1230 m, ajungând apoi la Cabana Balea Cascada. Coborare in Judetul Sibiu prin Cartisoara (Badea Cartan) si deplasare pe Valea Oltului – Ramnicu Valcea – Pitesti.

Sosire in Bucuresti – Calea Grivitei nr. 158 (Gara de Nord – Podul Basarab), seara tarziu, in functie de conditiile de trafic.

Oferte

Circuit de 1 zi pe Transfăgărășan

Data plecare TARIF 
22.07.2017 155 Lei
19.08.2017 155 Lei

 

Servicii incluse:

  • Transport autocar licentiat;
  • Servicii ghid.

Nu sunt incluse:

  • Biletele de intrare pentru vizitarea obiectivelor turistice.

Pentru alte detalii și oferte personalizate, vă rugăm să ne contactați:

0743 037 338  sau turism@adminpedia.ro

Curiozități

  • Transfăgărășan este a doua cea mai înaltă șosea din România după Transalpina, acesta fiind cel mai spectaculos drum montan din țara noastră și chiar și din Europa, datorită înălțimii la care a fost construit, a peisajelor superbe și a numeroaselor serpentine. Șoseaua leagă Ardealul de Muntenia, străbate munții Făgăraș de la nord la sud și atinge o altitudine maximă de 2042 de metri în apropiere de Bâlea Lac. Spectaculosul drum format din 27 de viaducte și poduri și un tunel de 887 metri  a fost construit între anii 1970-1974, cu eforturi imense din partea soldaților și a muncitorilor care au reușit să creeze un drum în creierul munților. Viețile omenești pierdute au fost foarte multe; oficial numărul era de 40 de morți, dar oameni care au lucrat la acest drum povestesc de faptul că numărul celor decedați este de numărul sutelor. 
  • Transfăgărășanul (oficial numerotat DN7C) este o cale rutieră de circulație din România, care începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, cu o lungime de 151 km, traversând pe axa nord-sud Munții Făgăraș. Porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversează un teren montan la altitudini mari și a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.[1]
  • Până la construirea barajului și lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ și o linie de mocăniță ce lega comuna Căpățâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna)

Locatie